Monday, July 2, 2007

Lägenhet!

Äntligen så har jag fått en egen lägenhet! Det är en liten studio på ca 20-25 kvm som ligger i Mountain View. Ingen lyxlägenenhet direkt, men det finns pool iaf :)

Det är lite småkrångligt att skaffa en lägenhet innan man har ett Social Security Number, vissa hyresvärdar kräver att du har det. Andra tycker att det är ok utan, men höjer depositionen istället. Det gjorde min. Dagen efter jag hade skaffat lägenhet fick jag självklart mitt SSN :) SSN processen gick oväntat fort, när jag ansökte om det så sa de att det skulle ta ca 2 veckor och alla som jag har pratat med har sagt att det brukar ta ca en månad. Men jag fick mitt på under en vecka! Jag är imponerad!

Här kommer lite bilder från min lilla lägenhet. Eftersom jag inte äger någon kamera än så använde jag den inbyggda kameran i min Macbook (därav den medelmåttiga kvaliteten:) Lite tomt än så länge, men när lönen kommer så ska jag köpa möbler! En säng är det viktigaste, sova på luftmadrass är ingen höjdare, men funkar tillfälligt. Tänkte köpa lite andra möbler som soffa och bord på second hand, borde gå att hitta billigt!

1 comment:

Unknown said...

Nice, ser riktigt feint ut :) men vad är dett jag hör om möbler jag var helt övertygad att du var den första nurden som skulle ha sig en iPhone nu :D. keep up the blogging